Kétfaktoros azonosítás / Erős azonosítás / Erős ügyfél-hitelesítés / SCA / Strong Customer Authentication

A többfaktoros azonosítás egy a PSD2 életbe lépése óta kötelezően használandó banki (és a fintech szolgáltatókat is érintő) eszköz arra, hogy csökkentsék az ügyfelek adataival történő visszaélések esélyét. Lényege, hogy nem egy, hanem több, egymástól független módon ellenőrzik az ügyfél személyazonosságát, hogy ha az egyik megoldás idegen kézbe kerül, akkor is legyen egy másik, ami megakadályozza a visszaélést.

Utoljára szerkesztve: 2022. május 23.

Kapcsolódó témák


Utoljára megtekintett definíciók

Oldalunk célja a tájékoztatás. Minden tartalmat a legnagyobb gondossággal állítottunk össze és rendszeresen ellenőrzünk, az itt szereplő információk azonban nem tekintendők konkrét helyzetekre vonatkozó üzleti, jogi tanácsadásnak, az információk alkalmazásából fakadó bármilyen jogi következményért a kiadó felelősséget nem vállal.

Hivatalos állásfoglalásért mindig forduljon az illetékes hivatalhoz, ha tanácsadásra van szüksége a megfelelő szakértőhöz!