Jótállás

A jótállás (vagy garancia) egy fogyasztóvédelmi szabály, mely azt jelenti, hogy ha a termék a jótállási időn belül bármilyen módon meghibásodik, a kereskedő (így egy webáruház üzemeltetője is) csakis akkor utasíthatja el a hozzá forduló fogyasztót, ha kétséget kizáróan bizonyítani tudja, hogy a termék megfelelő volt és a hibát a fogyasztó okozta. 

A jog a jótállástól megkülönbözteti a szavatosságot, amelynek érvényesítéséhez – a teljesítést követő hat hónapon túl – már a vevőnek kell bizonyítania a termék hibás voltát.

Utoljára szerkesztve: 2022. február 26.

Ha részletesebben is olvasna a témáról partnerünk, a Start Up Guide Galaxis fogalomtárában, kattintson!

Kapcsolódó témák


Utoljára megtekintett definíciók

Oldalunk célja a tájékoztatás. Minden tartalmat a legnagyobb gondossággal állítottunk össze és rendszeresen ellenőrzünk, az itt szereplő információk azonban nem tekintendők konkrét helyzetekre vonatkozó üzleti, jogi tanácsadásnak, az információk alkalmazásából fakadó bármilyen jogi következményért a kiadó felelősséget nem vállal.

Hivatalos állásfoglalásért mindig forduljon az illetékes hivatalhoz, ha tanácsadásra van szüksége a megfelelő szakértőhöz!